Pages

Banner

Sunday, August 23, 2015

Melayu terbangsat???

Merujuk kepada kenyataan PM, Datuk Seri Najib Tun Razak

“Tiada Umno berkuasa terbangsatlah bangsa Melayu di bumi ini. Saya sebagai presiden akan lakukan supaya Umno dan Barisan Nasional terus berkuasa di bumi bertuah ini.” - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/rencana/article/najib-bangsa-melayu-bukan-bangsa-bangsat-zairil-khir-johari#sthash.MJBWoyEk.dpuf

huhu....Rasanya rata-rata bukan sahaja dari Parti pembangkang, parti UMNO sendiri pun ada yang tak setuju dengan kenyataan ini, Semua parti yang ada mempunyai satu agenda yang sama, iaitu tidak akan membiarkan pemimpin yang salah guna kuasa terus menerajui kepimpinan negara, tak kira dari parti mana sekali pun.

sekarang sebenarnya, kita dah nampak penyatuan semua parti secara tak langsung dalam hal ini, tapi tak berani menyatakan kesamaan itu, kerana masing-masing mempunyai agenda politik masing-masing, iaitu kekal memerintah.

Namun rakyat ramai yang tak sabar menunggu saatnya

1. Pemilihan Umno yang dijangka tahun depan - (tapi telah ditunda oleh Presidennya selama 18 bulan)
2. Pembubaran parlimen jika berkenaan.
3. Perletakan Jawatan Perdana Menteri

Kerana ini sahaja jalannya yang membolehkan kerajaan kita menukar pucuk pimpinan, ataupun yang terakhir campur tangan Yang di Pertuan Agong.

Berharap semua akan berakhir sebelum nilai matawang jatuh ke peringkat yang lebih parah..sentiasa mendoakan yang terbaik buat ekonomi dan politik negara.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...