Pages

Banner

Tuesday, September 1, 2015

Buat Toneexcel tanpa UPLINE

Mermang ini realiti yang terpaksa saya hadapi sejak saya sertai business MLM atau affiliate, UPLINE tak pernah muncul dan tak pernah tanya bagaimana saya nak buat. Tapi yang saya tahu, saya perlu bekerja, dan memang saya bekerja sendirian, tanpa apa-apa guide dari mereka...

walau ramai orang yang berikan kata-kata kena ikut upline, kena ada mentor...ahhh itu semua mampu di pelajari dan dicari, yang penting kita mahu atau tidak.

Cuba baca coretan Sifu mazelan Abas ini untuk renungan.

Salam sejahtera rakan2 semua,
Ramai orang datang rumah saya, komplain pasal upline itulah, inilah. Aduhai... Pening saya dengar.
Dari dulu sampai sekarang, untuk kesekian kalinya saya memberi cadangan,
Petua untuk buat bisnes toneexcel ini, jangan bergantung walaupun 0.001% kepada upline anda, kerana upline anda layak dihormati dan dimuliakan, tetapi bukan tempat bergantung.
Orang yang bergantung kepada orang lain atau upline akan gagal dan kecewa lebih cepat daripada upline mereka sendiri, kerana upline yang membenarkan orang bergantung kepada mereka akan putus bila sudah tidak mampu menampung beban dan ketika itulah, bila bebanan jatuh terhempas, kegagalan akan bermula.
Apa akan terjadi jika anda mengikuti arahan daripada seorang yang mereka sendiri tersesat dan tidak berjumpa jalan. Bagaimana saya nak tahu upline tersesat? Jawapannya, cuba lihat, jika mereka masih lagi tercari2 jalan dan peluang, maksudnya mereka masih belum berjumpa lagi lah.
Jangan bergantung kepada upline, tetapi jangan mengutuk upline, jangan mencaci upline, hormati dan muliakan mereka. Jangan jadi orang yang tidak bersyukur, pasti kecelakaan menunggu dihadapan.
Cara paling mudah nak buat bisnes ini, berhenti berhubungan dengan upline, buat sorang-sorang, tiada upline, tiada downline, yang ada hanyalah ANDA dan promosi dan promosi dan promosi.
Pandangan 2 sen dari saya dipagi jumaat ini.
Daripada:
Mazelan Abas

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...