Pages

Banner

Monday, June 29, 2009

Anak Buah...


27 June 2009...kul 12.00 hari, kat opis, aku dapat call dari adik aku...wan..kata dia..bini dia dah bersalin, anak perempuan, 3.4 kg,..perghh seronok jugak rupanya dengar berita mcm ni
Pertama kali dapat anak buah, macam best je rasanya.......anak buah pertama bagi aku, cucu pertama bagi mak aku,...aku lepas kerja baru bergegas pegi hospital...mak aku...belum sempat aku bgtau...dia dah on the way....$pergghh..macam best je bunyi nya....habis satu kampung aku canang...paklong, maklong, pakngah..cu,,tokcik, tokndak,paklang..semua lah....sampai hospital masing2 kat hospital tu dah macam dalam movie je rasanya, masing-masing duk tengah pilih nama apa yang patut dipanggil utk diri masing2..aku..comfirm lah paklong, itu nama paling best aku rasa..biar kekal sebagai anak jati melayu yang mengekalkan tradisi akar umbi, mak aku...nak suruh dipanggil tok...panggilan biasa utk org kedah....bini aku nak suruh dipanggil untie......adik aku wanie, kalau ikut pangkat salasilah orang melayu, selayaknya dipanggil makndak, tapi dia kata bunyi macam tua sangat, so dia pun nak dipanggil untie jgak....nampak kiut and muda...yg lain masih taknak ngaku dah ada anak buah...nak panggil macam adik beradik lagi....akak...pergh apa-apa pun yang pasti..hari tu merupakan hari gembira bagi semua orang...patut lah ada kata-kata yang mengatakan anak ini pengikat silaturahim, penyambung kasih sayang...moga-moga kasih sayang ini akan terus berkekelan, disamping mencorakkan generasi yang terbaik didunia dan ahirat....

1 comment:

Nizam said...

itu baru anak buah..belum anak sendiri lagi...kalau anak sendiri tak tau lah macam mana....Bila lah rezeki tu akan sampai???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...