Pages

Banner

Thursday, February 21, 2013

Bolehkah Anak kecil minum Alpha Lipid Lifeline?

Alpha Lipid Lifeline sesuai untuk semua peringkat umur, termasuk bayi berumur 3 bulan dan ke atas, bagi bayi di umur seawal 1 hari hingga 2 bulan 29 hari digalakan untuk mengambil colustrum dari susu ibu terlebih dahulu, selepas dari proses itu, baharulah dibenarkan untuk mengambil colustrum Alpha lipid ini.

Susu ini digalakan untuk diambil sehari sekali. dilarutkan dalam air kosong bersuhu bilik, diberikan di awal pagi, sebelum minum apa-apa jenis susu lain. tetapi sekiranya ada kanak-kanak yang telah berumur lebih setahun, campurkan didalam susu mereka yang telah sejuk, bagi mendapat khasiatnya, kerana susu ini tidak boleh dicampur dengan air yang suam/panas.

Apa khasiat untuk kanak-kanak?
Dewasa ini, terlalu banyak isu kanak-kanak yang dimasukkan ke hospital kerana asma dan bermacam-macam jenis penyakit kritikal yang tidak diketahui. Hospital juga tiada pilihan yang boleh dilakukan melainkan menahan kanak-kanak ini di wad agar dapat perhatian sewajarnya. Oleh itu wajar mereka juga diberikan nutrition tambahan untuk mengembalikan daya tahan badan masing-masing.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...