Pages

Banner

Friday, January 18, 2013

Tips Senaman Mudah untuk dirumah

Ok..malam ni nak tunjuk serba sedikit beberapa senaman mudah yang boleh dibuat dirumah, Tak perlu nak ke Gym, atau pusat-pusat riadah, nampak simple tapi memenatkan juga.

Ok kita lihat satu persatu
1. Dipanggil Plank
Exercise ini akan menumpukan bahagian otot perut, lengan dan kaki. Buat begini dan tahan selama 5 minit dan ulang sebanyak 5 kali diselangi dengan rehat 2 minit, samada sebelah pagi atau petang. Anda akan merasakan seluruh badan anda umpama exercise seluruh anggota badan.


2. Punching

Exercise bahagian lengan, dada dan kaki. kalau tiada dumble tu pun tidak mengapa, tapi pastikan kita akan menumbuk dengan seberapa laju yang boleh, buat sebanyak 20 kali tumbukan dan berhenti rehat selama 2 minit dan sambung semula. untuk mereka yang besar dibahagian belakang, ini adalah latihan yang sesuai


 3. HighKnees
 Latihan untuk bahagian kaki, perut dan dada.

4.  Chair Dip

Latihan untuk lengan, kaki, bahagian belakang badan dan perut. Boleh dijalankan dimana-mana sahaja.


5. Windmill Exercise
Ok nampak mudah kan, ulang sebanyak 20 kali, dan diselangi dengan berehat beberapa minit dan sambung semula sehingga 5 kali.

 6. Push UP
 
Sesuai untuk wanita. tahan dalam kedudukan ini selama 5 minit, dan kemudian rehat dan ulang semula beberapa kali.


Nampak senang semua exercise ni kan, cuma rata-rata tahu nak exercise, cuma tak didedahkan dengan produk baru, cuma masih ditekankan untuk ahli supaya bersenam untuk menampakan hasil yang lebih kuat.

siapa yang belum dapat kan produk ini, sila-sila lah. tanpa exercise yang berat-berat kita masih mampu menurunkan berat badan. kalau yang nak tambah exercise ni pun digalakan bagi mereka yang tak cukup masa.


Call/sms/whatsapp 012-3203604
Facebook Page : Nizam Alpha Lipid
Facebook : Mohammad Nizam Bin Hussin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...