Pages

Banner

Monday, January 14, 2013

Business online sebagai income tambahan

Salam Pagi di pertengahan Bulan January 2013. Nampak??kerajaan dah suruh semua orang gunakan internet untuk dijadikan pendapatan sampingan. Agaknya dia dengar ramai yang mengeluh duit gaji tak pernah cukup agaknya, nak tambah gaji tak boleh, tu yang dapat kelulusan untuk kakitangan kerajaan pun boleh buat kerja part time.

Takpelah, apa-apa pun ini satu usaha untuk meningkatkan taraf hidup. Tapi berapa ramai yang tahu macam mana nak buat business melalui online, nak dapatkan duit. rata-rata di online sekarang ni, ada banyak jenis business online, ada yang guna blog, ada yang guna FB ada yang guna twitter dan macam2 lagi. cuma bagi yang tak tahu ni, bila dia search di Google, dia akan jumpa macam2 blog yang jual kaedah buat duit internet, yang mana kat dalam tu dah diceritakan bermacam-macam kaedah dari yang berbayar sampai la Free. Cuma kita kena fahamkan dan cuba. nampak cerita nya macam mudah, nak aplikasi tu yang buat poning sikit. tapi kalau cuba berjaya, bagus la, tak berjaya pun tak rugi. Takde nak kena bayar Bil Utiliti semua tu.

Anyway kat sini, saya pun nak cerita tentang business online yang mudah, nampak logik, dan lebih mudah nak difahami, saya bagi free je. nak cuba boleh, tak cuba pun takpe, tunggu jelah tengok orang lain jadi kaya. sebab Business Online ni silap haribulan gaji dia lebih dari kerja fulltime.

Ok kaedah yang saya nak bagitahu ialah kaedah transfer kedai conventional ke kedai online, haa Fahamkan???? yelah dari kedai yang kita sewa sebulan beribu tu, kita jadikan dia dalam bentuk alam maya. amik gambar produk-produk kita, letakan dalam internet, terpulang la FB ke Blog ke janji Online.Lepas tu kalau ada order, boleh bungkus dan pos. sama je dengan market konvetional kan?

ok cuma beza lagi yang saya punya, kita buat konsep dropship, so maknanya, siapa yang nak buat, dia just buat promotion dan amik order, itu saje, barang semua kami hantar samada terus ke rumah pembeli atau ke pengedar. Diluar pun banyak lagi jenis-jenis agen Dropship. Pilih saja, tapi biasa nya kena Reg dululah.

Lepas tu nak promote pulak...haa Online ni satu cerita bab promotion..yang selalu orang tewas bila buat business online ni, tang nak buat promotion. Orang kita dah terdedah dengan status dapat duit cepat, tapi dia tak perasan semua tu perlukan usaha. bila dah buat promotion, mula-mula buat orang beli, lepas tu lama2 dah slow sikit mula macam malas. Itu penyakitnya, nak nampak duit cepat dan sentiasa tanpa perlu kerja keras. Beli lah mana-mana E-book pun, perkara utama yang akan ditekankan ialah usaha promosi. Itu yang akan menentukan Jualan dan hasil anda. Tanpa usaha, anda takde gaji. Banyak kaedah promosi, nanti saya sharekan tentang promosi di ruangan yang lain.

Untuk yang ni siapa berminat nak mulakan business ni, boleh call/sms/whatsapp saya di talian 012-3203604. saya akan ajar macam mana nak buat, yang penting hati mesti kental, usaha tanpa Jemu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...