Pages

Banner

Monday, March 18, 2013

Tips Bina duit

Assalamualaikum, lama dah tak post dalam ni, baru-baru ni internet terlalu slow, duk terpikir pasal internet takde idea nak tulis cerita dalam Blog.

Ok, hari ini nak berkongsi dengan kejayaan seseorang dalam business ni, beliau merupakan antara orang muda yang baru berkecimpung dalam dunia business Alpha Lipid ni, tetapi telah memperolehi pendapatan RM19,000 sebulan. Dia hadir ke BP, dan telah di Interview oleh Abg Nik Hafiz masa tu.

Abg Nik tanya dia macam mana dia buat sampai dapat RM19000 sebulan. dia cakap, tetap buat sama macam orang lain, promosi di facebook dan flyers.

Orang lain pun buat benda yang sama tapi kenapa ada yang masih tak dapat macam tu. ditanya lagi, jualan dia sebulan berapa. Jawapannya hanya 8 tin.....

Nampak 8 tin sahaja...susah tak nak jual 8 tin tu?? dia kata dia pakai sendiri dah 2 tin, dia hanya cari 6 customer je setiap bulan, dan dia suka jual Lifeline sebab product ni akan dapat repeat order setiap bulan, so lepas jual pada 6 orang dia dah cukup. seminggu 2 tin sahaja.

So macam mana boleh dapat RM19000 sebulan?? sedangkan kalau 8 tin komisyen dia sendiri hanyalah RM25 x 8 = RM200 sahaja...mana datangnya RM18800 tu?? selebihnya adalah hasil jualan dari business partner yang lain.

macam mana dia boleh dapat business partner yang betul-betul komitted?? dia cakap dia sebenarnya berusaha tanpa henti untuk mencari orang yang sama-sama inginkan duit tambahan dimana dia sendiri akan ajar untuk mereka buat benda yang serupa setiap bulan, tak perlu nak jual banyak2, cukup untuk 8 tin sahaja sebulan, dan setiap orang yang nak ubah taraf hidup, 8 tin itu bukan lah sesuatu yang mustahil, so mereka nampak itu adalah mudah untuk mereka ikut.

cuma untuk permulaan itu, kita perlu kerja keras untuk mencipta at least 3 orang seperti itu, iaitu yang sanggup untuk menjual kan sebanyak yang kita jual iaitu 8 tin, dan kedua sanggup untuk ajar juga orang lain untuk buat perkara yang sama.

Ternyata modal nya hanyalah 8 tin, berupaya menjadikan kita hingga ke pangkat paling tinggi...Insya Allah, kalau berusaha kita akan berjaya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...